dinsdag 29 april 2014

Een Raaf boven de Noordduinen? Mooi niet :)

Zo groot....dat kan toch geen Kraai of een Kouwtje zijn. Met een behoorlijk grote spanwijdte kwam deze grote jongen over!  De Boswachters zullen het wel weten, maar ik hou het op een Raaf! Mocht ik het verkeerd hebben en weet je het juiste antwoord, geef dan even commentaar onder de foto!













Van Willem-Jan Hooijmans , waarnemingscoördinator Vogelwerkgroep Teylingen kwam het volgende bericht:

Dag Henk,
We kwamen elkaar vanmorgen tegen in de Noordduinen, Jij wandelend met je hond en gewapend met fototoestel en ik wandelend als vogelaar met een verrekijker om mijn nek. Ik heb inmiddels je blog bekeken. Mijn complimenten voor de mooie natuurfoto's. Wat betreft je determinatie van de door jou op 29 april gefotografeerde "kraai" in de Noordduinen, moet ik je toch corrigeren. Je hebt een zwarte Kraai gefotografeerd en absoluut geen Raaf. Deze laatste heeft ook een ander vliegprofiel. Hoewel de Raaf groter is dan de Zwarte Kraai, is grootte in het veld vaak lastig in te schatten. Bovendien is ook de Zwarte Kraai gewoon een grote vogel. Dus een mooie foto van een mooie vogel, maar dan wel een Zwarte Kraai!

Dat weten we dus weer! Geen Raaf maar een Kraai! En nu maar hopen dat die Reeën die ik fotografeer, geen grote vossen zijn. Je weet maar nooit. Bedankt voor de info Willem-Jan.  Ik plaats een link naar jullie interessante site, dat zal je wel goedvinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten